L’Ajuntament de Garriguella està executant un conjunt d’obres per renovar i millorar diversos serveis bàsics al municipi gràcies a dues subvencions que sumen prop de 400.000 euros.
Per una banda, l’Agència Catalana de l’Aigua ha atorgat una subvenció de 300.000 euros per a la renovació de xarxes de subministrament d’aigua i a la digitalització dels sistemes de gestió de l’aigua urbana. Aquesta ajuda ha permès impulsar tres projectes principals:
- La renovació completa de la xarxa d’aigua i serveis als carrers Llançà, Sant Miquel, Aurora, Joc de la Pilota, Sant Josep, Romaguera i Sant Ferran, on també s’estan millorant el clavegueram, la instal·lació elèctrica i el ferm.
- El projecte de renovació de la xarxa d’aigua als carrers Orient, Eres i Nou, que començarà pròximament. Als carrers Eres i Orient també es revisarà el clavegueram i el ferm; al carrer Nou s’actuarà específicament en la canalització d’aigua.
- La instal·lació de comptadors intel·ligents i reductors de pressió per millorar l’eficiència i evitar pèrdues d’aigua a tota la xarxa municipal.
A més, gràcies a una subvenció de 100.000 euros de la Generalitat de Catalunya, s’han adjudicat les obres de millora del carrer Sant Nasari, amb un pressupost total de 123.000 euros. Aquesta actuació inclou el manteniment i reparació del pont sobre la riera, l’asfaltatge i la millora de la il·luminació als carrers d’accés a la urbanització Vent d’Empordà. En aquest cas, les obres començaran pròximament.
Amb totes aquestes actuacions, l’Ajuntament continua treballant per modernitzar els serveis bàsics i millorar la qualitat de vida dels veïns i veïnes de Garriguella.