Com reclamar a la companyia elèctrica l’apagada del dimecres 17 de juliol

El dimecres 17 de juliol una part de Garriguella va patir una apagada elèctrica de quasi 13 hores i mitja deguda a una avaria en uns fils elèctrics subterranis

Tenint en compte possibles danys i perjudicis que pot haver causat aquest incident, des de l’Ajuntament fem una petita explicació per com reclamar a la companyia elèctrica.

Primer de tot cal tenir present que la companyia subministradora elèctrica del poble és ENDESA SA. Però en cas de reclamació personal, cal comunicar-ho a la companyia a qui l’usuari afectat té el contracte de la llum. Per tant si un no té contractada la llum a ENDESA, no pot reclamar-li res, ha de ser en tot cas primerament, a la companyia a qui paga la llum. I per això, informem que – generalment – per a fer reclamacions cal trucar al número de Servei al Client/Assistència Personal que es troba a la part superior de la factura d’electricitat.

En el cas que tingueu contractada la llum amb ENDESA cal tenir present aquestes dues modalitats de reclamació:

  • Reclamació/Indemnització per danys: Significa que la persona afectada reclama un valor econòmic pels danys causats.
  1. Cal trucar al número d’Atenció al Client d’ENDESA –> 800 760 909
  2. Abans de parlar-hi us demanaran telemàticament el número de DNI/NIF del propietari del contracte.
  3. Sol·licitar fer una reclamació exposant un valor aproximat dels danys indicant que el número d’incidència –> 481119 (és la relació que tenen des d’ENDESA amb el tall de llum en qüestió).
  4. Un cop feta la reclamació, des de la companyia procediran a valorar la quantitat de la reclamació i els possibles efectes en relació a la incidència, mitjançant una fulla de danys. Per tant indemnitzaran segons els paràmetres que considerin i d’acord amb el contracte de cada usuari.
  • Reclamació mitjançant assegurança personal: En el cas que la persona afectada tingui una assegurança personal i necessiti un certificat d’avaria perquè l’assegurança l’hi cobreixi la reparació dels danys.
  1. En aquest cas cal, prèviament, gaudir d’una assegurança de la llar. Per tant, cal reclamar-ho a l’assegurança personal. No obstant això, cal tenir present que el perit de l’assegurança us demanarà un certificat d’avaria.
  2. Per a sol·licitar el certificat d’avaria cal trucar al número d’Atenció al Client d’ENDESA –> 800 760 909
  3. I seguidament, sol·licitar una reclamació i un certificat d’avaria relacionada amb el número d’incidència anterior –> 481119

En el cas que NO tingueu contractada la llum amb ENDESA cal trucar a la vostra companyia elèctrica. Generalment per a fer reclamacions cal trucar al número de Servei al Client/Assistència Personal que es troba a la part superior de la factura d’electricitat. Un cop en contracte informeu de la qüestió i els doneu el número d’incidència d’ENDESA (481119) i d’aquesta manera, ells s’haurien de posar en contacte per a prosseguir amb el protocol intern que tenen entre les empreses elèctriques i finalitzar amb la indemnització. Sempre també, d’acord els paràmetres que considerin les elèctriques i d’acord el contracte que tingueu vigent.

Pel que fa a la incidència, els operaris d’ENDESA varen trobar una avaria a un metre sota-terra al carrer dels Pins, deguda a uns cables molls els quals ja es varen substituir amb nou material i cablejat.

I us recordem que per estar informats de totes les incidències que passen al poble us podeu inscriure al WhatsApp Canal Ajuntament, inscripcions disponibles AQUÍ.

Perdoneu les molèsties.