Després de la reforma del passat al cementiri, l’Ajuntament de Garriguella s’ha adherit al Servei d’Assistència als Municipis per a la Gestió de Cementiris i Serveis Funeraris, per tal de millorar i dinamitzar la gestió del cementiri municipal.
El recent Servei d’Assistència als Municipis per a la Gestió de Cementiris i Serveis Funeraris és un programa creat amb l’objectiu d’ajudar els consistoris a garantir la prestació d’uns serveis de cementiris i funeraris de qualitat i a gestionar-ne possibles dificultats. I és que el servei en qüestió, gestionat per part de la Diputació de Girona, ofereix un inventari del cementiri, amb les dades actualitzades i informatitzades de difunts i de titulars de les unitats d’enterrament. Així mateix, l’Ajuntament també disposarà d’un sistema informàtic, pel control i prova digital, així com assessorament tècnic per a futures rehabilitacions de tal equipament.
Podeu trobar la informació a la web SITMUN, cercant pel municipi i cementiris, al cercador de l’esquerra. Realment és un lloc web molt interessant, on també podeu trobar altres dades d’interès, com informació cadastral, mapes temàtics, vies verdes, mapes geològics, etc.
Si hi entreu, podreu descobrir que el cementiri de Garriguella no és de propietat municipal, sinó que es tracta d’un cementiri no municipal, no obstant això gràcies a un Conveni entre el Consistori i el Bisbat de Girona, hi ha una cessió a títol gratuït, amb durada de trenta anys, renovable a un període igual si no es comunica, per part del Bisbat de Girona cap a l’Ajuntament de Garriguella, qui atendrà pel seu compte i càrrec, totes les despeses que comporti aquesta cessió, en la qual s’ha acceptat l’administració, gestió i manteniment del cementiri.